Sałatka z komosą ryżową

Sałatka z komosą ryżową

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do komosy ryżowej. Po pierwsze jest bardzo zdrowa, po drugie ma dużą zawartość zdrowego białka, a po trzecie można ją wykorzystywać właściwie do wszystkiego. Tym razem bardzo lekka i pyszna sałatka z komosą ryżową. Taka sałatka to idealny posiłek na śniadanie, czy posiłek do pracy.

składniki na sałatkę z komosą ryżową:

1/2 szklanki komosy ryżowej

garść szpinaku

garść roszponki

2 rzodkiewki

1/2 owocu granat

garść pokrojonych migdałów

sól

oliwa

wykonanie:

Wykonanie sałatki z komosą ryżową zaczynam od ugotowania ziaren komosy. Przede wszystkim należy postępować według przepisu na opakowaniu. Pół szklanki ziaren komosy płukam dość długo pod bieżącą wodą, aż przestanie się pienić. Następnie wsypuję ziarna na wrzącą osoloną wodę. Wodę do gotowania komosy, należy przygotować w proporcjach 2:1, czyli w tym przypadku 1 szklanka wody i pół szklanki ziaren komosy. Ziarna gotuję około 12-14 minut pod przykryciem, następnie zdejmuję z ognia i odstawiam na około 10 minut, aby doszła.

sałatka z komosą ryżowąW między czasie, kiedy komosa dochodzi przygotowuję warzywa. Szpinak i roszponkę zazwyczaj kupuję już ugotowaną. Zieleninę wykładam na podłużny talerz. Rzodkiewkę dokładnie płukam i kroję w cienkie plasterki. Migdały drobno kroję.

Na roszponkę i szpinak przekładam wystudzoną komosę ryżową, następnie układam plastry rzodkiewki i posypuję migdałami. Granat obstukuję nad sałatką, dzięki czemu wypadają ziarenka i dodatkowo sok, który będzie stanowił z oliwą sos do sałatki. Na końcu wszystki polewam oliwą z oliwek. Sałatkę z komosą ryżową podaję zaraz po przygotowaniu.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *